close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה ניתן לעובדים לחג?

מערכת שורשט ניסן, תשעג20/03/2013

איזו מתנה כדאי לכם לתת לעובדים לחג?

תגיות:

מתנות לעובדים לחגים
אף שוועדי עובדים של חברות ומפעלים ו/או הנהלותיהן יודעים מבעוד מועד, כי בשני חגים, בפסח ובראש השנה, אמורים העובדים לקבל "שי לחג" – במירכאות ובלעדיהן- תמיד ניצבת בפני מי שאמורים להחליט על המתנה השאלה מה קונים.

הדילמה מתחדדת כאשר מתלבטים בין סוגים שונים של מתנות: יש מתנות מתכלות ויש מתנות שאמורות להישמר לאורך זמן; יש מתנות שהן פינוק לגוף ויש מתנות שמפנקות ת הנשמה.

יש רשתות ומרכזי שיווק המציעים מתנות מיוחדות המיועדות לעובדים לחגים. על פי רוב מקבלת הנהלה של מפעל או חברה החלטה עקרונית על אודות

גובה סכום המתנה ולאחר מכן מתחילה ההתלבטות- מה קונים.

כסף או שווה כסף
יש מקומות עבודה, אשר בהם, באופן מסורתי ושיטתי, מועדפת מתנה אחידה: סכום כסף שעשוי להיאמד במאות שקלים בודדות. העובדים יודעים למה (ולכמה...) לצפות. מי מהם שהציפייה שלהם לסכום מסוים לא מתמלאת עלולים למצוא עצמם מאוכזבים בעוד אחרים עשויים להוקיר תודה על עצם הענקת המתנה ועל כל סכום כסף שיינתן להם.

במקומות עבודה שונים מוענקים תלושי שי כגון רב תו לרכישת מוצרים במגוון גדול של רשתות שיווק, חנויות מותגים (כגון: כלי בית, אפנה, בתי קפה ועוד). אבל יש מקומות עבודה שבהן מוענקת לכל העובדים אותה מתנה- מוצר פיזי כגון: סט צלחות, מגהץ איכותי, שואב אבק, פמוטים מעוצבים, מעמד מהודר לעטים העשוי לקשט שולחן כתיבה במשרד, עכבר אלחוטי, דיסק און קי מעוצב ועוד. מחפשים מתנה יפה ומרשימה? ספר עם שובר החלפה ועם כרטיס ברכה אישי (עצות והמלצות תוכלו למצוא גם כאן, באתר) תמיד יתקבל כמתנה יפה.

מתנה שימושית או מתנה דקורטיבית
אחת הסוגיות שבהן עשויים להתלבט מי שמעניקים מתנות לעובדים בחגים היא, האם להעדיף מתנה שימושית או דקורטיבית; האם להעניק מתנה בעלת ערך מוסף חווייתי כגון כרטיס טיסה ליעד נבחר לחוץ לארץ; האם לתת לכל העובדים סכום כסף ( זהה או, אולי דיפרנציאלי, על-פי המעמד בארגון או במערכת) שעליו הוחלט מבעוד מועד, ולהניח להם "לשבור את הראש" בנושא מהות המתנה ומיקום קנייתה.

אדם חכם- מן הסתם, חכם סיני עתיק – אמר פעם, כי גם דבר אשר קל לעשות אותו, קל יותר לא לעשותו... אף שלכאורה לא אמור להיווצר קושי רב בבחירת מתנות לעובדים, קל יותר לא לבחור אלא להותיר את הבחירה, וממילא את ההתלבטות הכרוכה בה, לעובדים.

שי לחג – ההוקרה תימשך גם אחריו
אף שנושא השי לחג כלול על פי רוב בהסכמי השכר של העובדים, גם אם העובדים מצפים לקבלת מתנה ולמעשה יודעים מבעוד מועד שהם יקבלו אותה, תמיד אפשר לחשוב על מתנה מקורית, מפתיעה, שעשויה לרגש, כגון: שובר לבילוי בספא של בית מלון יוקרתי.

לכאורה, מתנה תמיד אמורה להתקבל בהוקרה ואף בהתרגשות. כאשר מועד קבלת המתנה צפוי וגם שוויה בכסף או בשווה כסך צפוי, פחות או יותר, עלול להיפגם או להיגרע הממד הרגשי שבעצם הענקתה, אבל בכל מקרה, בכל חג שלקראתו מוענקת מתנה לעובדים בתוך תוכם רבים מהם ודאי מוקירים עליה תודה.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה